• All
  • Home
  • In De Pers
  • Nieuws
  • Onze Autocars
  • Veiligheid

De walvis staat voor veiligheid en traditie zo werd Pinokkio veilig vervoerd met de walivs en werd Jonas in het Oude Testament ook veilig aan wal gebracht met een grote vis. Het logo staat sindsdien op elke bus....

De jaren na de regionalisering (1991) van het openbaar vervoer behaalde Autobussen Cannaerts verschillende bekroningen voor innovatieve investeringen: op ‘Bus & Coach’, het internationale bussalon van 1985 in Kortrijk, werd onze autocar Neoplan type Spaceliner bekroond met 3 bekers en 9 diploma’s, waaronder de gegeerde “Beker Parmentier”...

In 1981 had Jozef Cannaerts de eer de nieuwe Rupeltunnel in Boom te inaugureren. Dit gebeurde met een autocar Van Hool type Acron, en als bijzondere passagier Koning Boudewijn. Sleepcoach Concept werd ontwikkeld om mensen een short trip aan te bieden met overnachting op de bus vertrek vrijdagavond en retour zondagmiddag. Foto met Pol en de 2e generatie eigenaars, Hendrika Van Horebeke en Jozef Cannaerts....

In 1980 sloeg het noodlot toe en was er een brand waarbij de overdekte loods en 5 bussen uitbrandden. Maar Autobussen Cannaerts krabbelde recht....

4 Bussen vanuit Engeland naar Calcutta in India! Doorheen heel Europa en Azië – met vele hindernissen en weinig autosnelwegen!  De bussen waren 2 maanden onderweg vooraleer hun bestemming te bereiken. Elke bus was uitgerust met bagagerekken waarop de tenten lagen waarin werd overnacht. Elke bus werd bemand door welgeteld 1 chauffeur die de hele verre rit deed! Nadat de passagiers 2 maanden ter plaatse waren gebleven vatte men de terugrit aan, om 2 maanden later behouden thuis te komen....

De eerste bussen met luchtvering – van het merk Neoplan – werden aangekocht....

In 1952 kwamen de lijndiensten onder de bevoegdheid van de NMBS, en kregen alle rode lijnbussen een groene kleur. Nog in dat jaar werd een nieuwe autocar gekocht: merk AEC met een carrosserie Van Hool. Met deze bus won Cannaerts de Concours d’Elégance tijdens een beurs in Oostende...

Elf bussen werden door het leger in beslag genomen om elders te worden ingezet. Slechts twee bussen bleven over om mensen te vervoeren. Omdat brandstof niet te vinden was, plaatste Florent Cannaerts een gasketeltje in elke bus. Vlak na de oorlog werd de eerste gelede bus in dienst gezet: een Ford in perfecte staat, overgekocht van het Engelse leger....

Autobussen Cannaerts werd gesticht in 1924 door Florent Cannaerts en zijn echtgenote Juliette Hauloy. Ze kochten een Ford type T van 17 plaatsen....