Geschiedenis

Koning Boudewijn
In 1981 had Jozef Cannaerts de eer de nieuwe Rupeltunnel in Boom te inaugureren. Dit gebeurde met een autocar Van Hool type Acron, en als bijzondere passagier Koning Boudewijn. Sleepcoach Concept werd ontwikkeld om mensen een short trip aan te bieden met overnachting op de bus vertrek vrijdagavond en retour zondagmiddag. Foto met Pol en de 2e generatie eigenaars, Hendrika Van Horebeke en Jozef Cannaerts.
Innovatieve investeringen
De jaren na de regionalisering (1991) van het openbaar vervoer behaalde Autobussen Cannaerts verschillende bekroningen voor innovatieve investeringen: op ‘Bus & Coach’, het internationale bussalon van 1985 in Kortrijk, werd onze autocar Neoplan type Spaceliner bekroond met 3 bekers en 9 diploma’s, waaronder de gegeerde “Beker Parmentier”
Eerste lage vloerbus
De eerste lage vloerbus (Neoplan type N4014) ooit op de Belgische markt, ook met een Gardner motor, meer dan 25% in lager verbruik dan de standaard motororen, omdat deze motor op laag toerental een lage koppel kon ontwikkelen.
Anekdote: door zijn speciale technologie was deze bus duurder bij aankoop, overheidsinstanties waren niet bereid hiervoor meer te vergoeden omdat volgens hun, een lage vloerbus geen nut had. Nu, zoveel jaar later, is een lage vloer bus niet meer weg te denken.