Geschiedenis

1980

Brand

In 1980 sloeg het noodlot toe en was er een brand waarbij de overdekte loods en 5 bussen uitbrandden. Maar Autobussen Cannaerts krabbelde recht.

1981

Koning Boudewijn

In 1981 had Jozef Cannaerts de eer de nieuwe Rupeltunnel in Boom te inaugureren. Dit gebeurde met een autocar Van Hool type Acron, en als bijzondere passagier Koning Boudewijn. Sleepcoach Concept werd ontwikkeld om mensen een short trip aan te bieden met overnachting op de bus vertrek vrijdagavond en retour zondagmiddag. Foto met Pol en de 2e generatie eigenaars, Hendrika Van Horebeke en Jozef Cannaerts.

1985

Innovatieve investeringen

Innovatieve investeringen

De jaren na de regionalisering (1991) van het openbaar vervoer behaalde Autobussen Cannaerts verschillende bekroningen voor innovatieve investeringen: op ‘Bus & Coach’, het internationale bussalon van 1985 in Kortrijk, werd onze autocar Neoplan type Spaceliner bekroond met 3 bekers en 9 diploma’s, waaronder de gegeerde “Beker Parmentier”

Best Tours

Autobussen Cannaerts - Mechelen - Neoplan - Vamos at work - dagtrips - excursies - meerdaagse reizen

Een deel van de autocars dat werden ingezet voor Best tours.
Met de namen Longway Express, Freeway Express en Highway Express en Sleepcoach Express

1987

Eerste lage vloerbus

Autobussen Cannaerts - Mechelen - Lage vloer bus - Vamos at work - dagtrips - excursies - meerdaagse reizen

De eerste lage vloerbus (Neoplan type N4014) ooit op de Belgische markt, ook met een Gardner motor, meer dan 25% in lager verbruik dan de standaard motororen, omdat deze motor op laag toerental een lage koppel kon ontwikkelen.

Anekdote: door zijn speciale technologie was deze bus duurder bij aankoop, overheidsinstanties waren niet bereid hiervoor meer te vergoeden omdat volgens hun, een lage vloerbus geen nut had. Nu, zoveel jaar later, is een lage vloer bus niet meer weg te denken.

1992

1992

In 1992 namen Florent Cannaerts en Krista Leenders het bedrijf E. Nuyens-Autocars Excelsior, gevestigd te Willebroek en sinds de jaren ’20 de trouwe “concullega”  van Cannaerts.

1993

Dubbeldekbus

Dubbeldekbus

In 1993 werd de eerste extra grote dubbeldekbus, merk Neoplan type Megaliner, op het salon van Kortrijk voorgesteld. Dit was een revolutionair voertuig door zijn extra grote capaciteit: 88 plaatsen.

2003

De olijke walvis

De walvis staat voor veiligheid en traditie zo werd Pinokkio veilig vervoerd met de walivs en werd Jonas in het Oude Testament ook veilig aan wal gebracht met een grote vis. Het logo staat sindsdien op elke bus.

Humanitaire transport actie naar Oekraïne

 

Geen tijd meer om te wachten, tijd voor actie!

 

Autobussen Cannaerts verbindt zich om mama’s en kinderen, waaronder heel wat met een beperking op te halen aan de grens.

Spullen zijn belangrijk, maar er zijn ook veel kosten. Daarom lanceert Autobussen Cannaerts de vraag om te doneren om deze kost te helpen dragen. De donaties zullen uitsluitend gebruikt worden voor de mazoutkost en eten.

 

Rekeningnummer: BE51 7490 1472 2662

Autobussen Cannaerts
Referentie: Humanitair vervoer
**Uiteraard kunnen wij bedrijven voorzien van een factuur**
margaux@autobussencannaerts.be
Alvast bedankt voor uw steun.

 

Wij danken alvast

LegalLab, VeroCurtains, MC Motors, BDO, Vector Bross,

Koninckx Schilderwerken, bistro The Boathouse, Farma de Heide

voor hun donaties.

 

Lees zeker onze persberichten hierover via deze link.